Click to order
«blagovesti TV BLOG»

Osvrt na video reportažu «Sveto ostrvo Kipar 1. deo»

Putopisna priča «Sveto ostrvo Kipar 1. deo» zainteresovala je čitaoce koji prepoznaju jedinstven svet jedne od najstarijih središta hrišćanske duhovnosti. U objavi pročitajte osvrt na film koji je nastao na osnovu putopisne priče.

Oktobar, 2022.
Ovaj film je dokumentarna priča u kojoj autor opisuje lični doživljaj blagodatnog susreta sa najposećenijim svetim mestima na Kipru. Priča je to o poseti hramu Svetog Lazara u Larnaki, manastira Svetog Neofita i manastira Bogorodice Chrysorrogiatissa. Medjutim u drugom nastavku putopisa biće opisane priče i sa susreta sa ostalim svetim mestima Kipra Kipar je jedna od nabogatijih riznica pravoslavnih svetih mesta. Osim toga, Kipar je bogat sadržajem za odmor, ovde možete naći bogatu gastronomsku i agroturističku ponudu. Sve vreme susreta sa duhovnoću Kipra snimao sam video materijal i nedugo nakon povratka sa Kipra, montirao sam film u trajanju od 25 minuta. Film sam postavio na YouTube i kroz samo 5 dana bilo je 500 pregleda.
Kada sam putovao Kiprom svoja razmišljanja i svoje osećaje sam dobro pamtio i kasnije ih zapisivao. Bilo mi je važno da doživim pravoslavnu duhovnost. U filmu prepuštam gledaocu da doživi svoj odgovor na pitanje, zbog čega je to jako važno. Unatoč mnogobrojnim istorijskim lokacijama na Kipru i prelepim plažama koje sam doživio u meni se probudila želja da pišem najviše o svetim mjestima. Nakon što sam sa Kipra doneo mnoga iskustva i video materijal, sledeći korak bio je da montiram i objavim dokumentarni film o poseti Svetim mestima na Kipru. Kada sam pisao tekstove za naraciju i kasnije montirao video bilo mi je jasno da se niti jedan detalj u filmu nije našao slučajno. Kao da sam bio vođen nevidljivom rukom i sve vreme doživljavao neizmenično ovozemaljska iskustva isprepletena sa duhovnim karakterom nebeskog.

U filmu je na poseban način prikazana snaga hrišćanske vere. Boravak na Kipru omogućio mi je da doživim snagu vere. Film verno prenosi doživljaj koji se prisisuje blagodati svetih mesta koji ispunjava život onog koji sa verom prisupa svetinji i pokloni se svetinjama Božijima. O Kipru bi se moglo puno reći, tako da sam odlučio da pripremim nastavak, drugi deo filma pod nazivom "Sveto ostrvo Kipar - 2. deo".

Objavljen je film na Blagovesti televiziji i reprizira se gotovo svakodnevno na Drugom kanalu Blagovesti televizije (link za registraciju). Ponosan sam na ono što radim. Smatram da ovo sto radim činim za mnoge generacije. Posebno razmišljam i za buduće generacije i na one ljude koji bi hteli da dožive sveta mesta na Kipru, ali nemaju tu mogućnosti. Razmišljam da kroz projekt "Putujte sa nama", povedem grupu zainteresiranih sledeće godine na Kipar i da zajedno posetimo sveta mesta. U slučaju da ste zainteresirani vi se registrirate preko ovog linka. U slučaju da imate komentar na film molim vas pišite mi preko kontakt forme. Zbog Vas nastaju putopisi i vi ih čitate i gledate.